著書(Books)
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森川高行,山本俊行,赤松幹之,原口哲之理,金森亮,中村俊之:モビリティイノベーションシリーズ1巻 モビリティサービス,コロナ社,2020年5月
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森川高行:道路は、だれのものか,ダイヤモンド社,2010年9月
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森川高行:中部を創る 第2章 中部圏の都市交通,(財)中部産業・活性化センター,伊藤達雄編著,中日新聞社,pp.103-118,2010年1月
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森川高行,金森亮,三輪富生:道路投資の便益評価-理論と実践 第12章 TDM施策に対する交通需要予測手法とロードプライシング代替案の評価,森地茂,金本良嗣編,東洋経済新報社,pp.305-349,2008年11月
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北村隆一,森川高行,佐々木邦明,藤井聡,山本俊行:交通行動の分析とモデリング-理論/モデル/調査/応用,技報堂出版,2002年5月
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佐々木邦明,森川高行:共分散構造分析[事例編] 7章 潜在的要因を考慮した交通機関選択行動の分析,豊田秀樹編,北大路書房,pp.58-66,1998年11月
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森川高行:やさしい非集計分析 第8章 意識データを用いた非集計分析,交通工学研究会編,1993年12月
論文(Papers)
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Simulation analysis on optimal merging control of connected vehicles for minimizing travel time , Mutsumi Tashiro, Hiroki Motoyama, Yuki Ichioka, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , International Journal of Intelligent Transportation Systems Research , 18巻 1号 (頁:65-76) , 2020年
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Development of Hybrid-Vehicle Energy-Consumption Model for Transportation Applications -Part I: Driving-Power Equation Development and Coefficient Calibration , Siriorn Pitanuwat, Hirofumi Aoki, Satoshi Iizuka, Takayuki Morikawa , Energies , 13巻 2号 (頁:Article ID: 476) , 2020年
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Response to the Planned Public Transport System in Ho Chi Minh City: Analysis of Latent Classes , Ngoc T. Nguyen, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Clean Technologies and Environmental Policy , 21巻 10号 (頁:1925-1935) , 2019年
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Incorporating Covariance Heterogeneity into Two-level Nested Logit: An Application to a Cooperative Ride System for Elderly People in Rural Areas of Aging Population, Japan , Tien Dung Chu, Tomio Miwa, Hitomi Sato, Chiho Kenmochi, Takayuki Morikawa , 13巻 (頁:698-715) , 2019年
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Preliminary Study on Transit-Induced Residential Gentrification in Nagoya, Japan , Lisha Wang, Meilan Jiang, Tomio Miwa, Eleni Bardaka, Takayuki Morikawa , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies , 13巻 (頁:463-481) , 2019年
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Cross-Cultural Differences in Aberrant Driving Behaviors: Comparison of Japanese, Chinese, and Vietnamese Drivers , Blawal Hussain, Hitomi Sato, Shiyu Xiong, Tomio Miwa, Ngoc T. Nguyen, Takayuki Morikawa , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies , 13巻 (頁:43-59) , 2019年
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自動運転システムに対する賛否意識の日英比較分析―リスク認知に着目して , Zilin Wang, 谷口綾子, Marcus Enoch, Petros Ieromonachou, 森川高行 , 土木学会論文集D3 , 75巻 5号 (頁:I_191-I_200) , 2019年
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自動運転車試乗前後社会的受容性の要因分析 -技術に対する認知の違いと試乗体験内容を考慮して- , 西堀泰英, 森川高行 , 都市計画論文集 , 54巻 3号 (頁:696-702) , 2019年
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Development of hybrid vehicle energy consumption model for transportation applications, Part II: Traction force-speed based energy consumption modeling , Siriorn Pitanuwat, Hirofumi Aoki, Satoshi Iizuka, Takayuki Morikawa , World Electric Vehicle Journal , 10巻 2号 (頁:Article ID: 22) , 2019年
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Dynamic Shared Autonomous Taxi System Considering On-time Arrival Reliability , Zhiguang Liu, Tomio Miwa, Weiliang Zeng, Michael G. H. Bell, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part C , 103巻 (頁:281-297) , 2019年
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An Exploration on Factors Affecting Drivers' Daily Fuel Consumption Efficiencies Considering Multi-Level Random Effects , Dawei Li, Chen Li, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Sustainability , 11巻 2号 (頁:Article ID: 393) , 2019年
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Dataset on commuting patterns and mode-switching behavior under prospective policy scenarios for public transport , Cristian Tosa, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa, Tomio Miwa , Data in Brief , 27巻 (頁:Article ID: 104703) , 2019年
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Eco-routing problem considering fuel consumption and probabilistic travel time budget , Weiliang Zeng, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part D , 78巻 (頁:Article ID: 102219) , 2019年
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Factors Promoting Clean Energy in Japanese Cities: Nuclear Risks Versus Climate Change Risks , Ryoko Nakano, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Sustainability , 11巻 24号 (頁:Article ID: 6918) , 2019年
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Home charge timing choice behaviors of plug-in hybrid vehicle users under a dynamic electricity pricing scheme , Xiao Hun Sun, , Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Transportation , 45巻 6号 (頁:1849-1869) , 2018年
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What Affects Social Acceptance and Use Intention for Autonomous Vehicles , Yasuhiro Nishihori, Kota Kimura, Ayako Taniguchi, Takayuki Morikawa , International Journal of Intelligent Transportation Systems Research (頁:1-13) , 2018年
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Exploring the interactive effects of ambient temperature and vehicle auxiliary loads on electric vehicle energy consumption , Kai Liu, Jianbo Wang, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Applied Energy , 227巻 (頁:324-331) , 2018年
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The tendency of public's attitudes to evaluate urban congestion charging policy in Asian megacity perspective: Case a study in Jakarta, Indonesia , Sugiarto, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Case Studies on Transport Policy (頁:on line first) , 2018年
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The impact of demographics, driving stress, driving behaviors related to stress and unsafe driving behaviors on accident involvements among professional drivers in Myanmar , Thwe Phyu Phyu, Toshiyuki Yamamoto, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa , Asian Transport Studies , 5巻 2号 (頁:408-422) , 2018年
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Shared Autonomous Taxi System and Utilization of Collected Travel-Time Information , Zhiguang Liu, Tomio Miwa, Weiliang Zeng, Michael G. H. Bell, Takayuki Morikawa , Journal of Advanced Transportation , 2018巻 (頁:Article ID: 891972) , 2018年
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Comparative Analysis on Citizen's Subjective Responses Related to Their Willingness to Pay for Renewable Energy in Japan Using Latent Variables , Ryoko Nakano, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Sustainability , 10巻 7号 (頁:Article ID: 2423) , 2018年
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無人タクシー試乗体験時の利用意向の要因分析 , 西堀泰英, 森川高行, 谷口綾子, 冨尾祐作 , 自動車技術会論文集 , 49巻 4号 (頁:874-879) , 2018年
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Commuting behavior in emerging urban areas: Findings of a revealed-preferences and stated-intentions survey in Cluj-Napoca, Romania , Cristian Tosa, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa, Tomio Miwa , Journal of Tranport Geography , 68巻 (頁:78-93) , 2018年
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Understanding Social Acceptability of Drivers for the Diffusion of Autonomous Vehicles in Japan , Yasuhiro Nishihori, Jia Yang, Ryosuke Ando, Takayuki Morikawa , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies , 12巻 (頁:2102-2116) , 2018年
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Understanding Public Responses Towards Park-and-Ride in Conjunction with Transportation-Eco-Point: A Latent Class Modeling Approach , Tien Dung Chu, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa, Sugiarto , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies , 12巻 (頁:505-521) , 2018年
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Structured random walk parameter for heterogeneity in trip distance on modeling pedestrian route choice behavior at downtown area , Toshiyuki Yamamoto, Shinichi Takamura, Takayuki Morikawa , Travel Behaviour and Society , 11巻 (頁:93-100) , 2018年
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An Agent Based Simulation Model for Shared Autonomous Taxi System , Zhiguang Liu, Weiliang Zeng, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Asian Transport Studies , 5巻 1号 (頁:1-13) , 2018年
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Switching to the Public Transport Modes for Commuting Trips Considering Latent Motivations in Ho Chi Minh City , Thi Nhu Tranh Nguyen, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Asian Transport Studies , 5巻 1号 (頁:117-136) , 2018年
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An analysis on older driver's driving behavior by GPS tracking data: road selection, left/right turn and driving speed , Yanning Zhao, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Journal of Traffic and Transportation Engineering , 5巻 1号 (頁:56-65) , 2018年
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Recursive bivariate response models of the ex-ante intentions to link perceived acceptability among charge and refund options for alternative road pricing schemes , Sugiarto, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Letters , 10巻 1号 (頁:52-63) , 2018年
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Economic growth and urban metamorphosis: A quarter century of transformations within the metropolitan area of Bucharest , Cristian Tosa, Andrei Mitrea, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa, Tomio Miwa , Journal of Transport and Land Use , 11巻 1号 (頁:273-295) , 2018年
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Exploring travellers' risk preferences with regard to travel time reliability on the basis of GPS trip records , Weiliang Zeng, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , European Journal of Transport and Infrastructure Research , 18巻 1号 (頁:132-144) , 2018年
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救急車プローブデータを活用した到達圏域の把握と道路改善箇所の検討 , 薄井智貴,長野佑哉,山本俊行,森川高行 , 土木学会論文集D3 , 73巻 5号 (頁:I_673-I_682) , 2017年
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Range and Battery Depletion Concerns with Electric Vehicles , Tomio Miwa, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa , Journal of Advanced Transportation , 2017巻 (頁:Article ID:7491234) , 2017年
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Analysis of driving stress on various roadway conditions in Myanmar by heart rate variability , Thwe Phyu Phyu, Toshiyuki Yamamoto, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa , Asian Transport Studies , 4巻 4号 (頁:663-679) , 2017年
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Vehicle ownership, usage and CO2 emissions in Ho Chi Minh City: Estimation of discrete-continuous model and simulation study , Thi Nhu Tranh Nguyen, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Asian Transport Studies , 4巻 3号 (頁:499-517) , 2017年
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Discrete Choice Models for Gap Acceptance at Urban Expressway Merging Sections with Consideration of Safety, Road Geometry and Traffic Conditions , Tien Dung Chu, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa, Pan Liu , Journal of Transportation Engineering , 143巻 7号 (頁:Article ID: 04017025) , 2017年
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Space-Time Prism Vertices for Morning and Evening Commuters, in Cluj-Napoca, Romania , Cristian Tosa, Takayuki Morikawa, Tomio Miwa , Advanced Engineering Forum, Vol. 21 (頁:573-578) , 2017年
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Impact of road gradient on energy consumption of electric vehicles , Kai Liu, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part D , 54巻 (頁:74-81) , 2017年
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Application of the support vector machine and heuristic k-shortest path algorithm to determine the most eco-friendly path with a travel time constraint , Weiliang Zeng, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part D , 57巻 (頁:458-473) , 2017年
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Optimal Mandatory Lane Change Decision for Autonomous Vehicles in Urban Arterials , Peng Cao, Yubai Hu, Tomio Miwa, Yukiko Wakita, Takayuki Morikawa, Xiaobo Liu , Journal of Intelligent Transportation Systems , 21巻 (頁:271-284) , 2017年
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Explaining differences in acceptance determinants towards congestion charging policies in Indonesia and Japan , Sugiarto, Tomio Miwa, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa , Journal of Urban Planning and Development , 143巻 2号 (頁:Article ID: 04016033) , 2017年
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Inclusion latent constructs in utilitarian resource allocation model for jointly analyzing the revenue spending options of the congestion charging policy , Sugiarto, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part A , 103巻 (頁:36-53) , 2017年
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Traffic Flow Smoothing Based on Individual Desired Speed , Yukiko Wakita, Kenata Yamada, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa, Xiaobo Liu , International Journal of Engineering Science and Innovative Technology , 6巻 2号 (頁:33-40) , 2017年
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Inclusion of latent constructs in utilitarian resource allocation model for analyzing revenue spending options in congestion charging policy , Sugiarto, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part A , 103巻 (頁:36-53) , 2017年
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電気自動車の航続距離が購入意向に与える影響に関するモデル分析 , 三輪富生,森川高行 , 都市計画論文集,No.51, No.3 (頁:667-672) , 2016年
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Modelling the multilevel structure and mixed effects of the factors influencing the energy consumption of electric vehicles , Kai Liu, J.-B. Wang, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Applied Energy, Vol. 183 (頁:1351-1360) , 2016年
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Modeling time-of-day car use behavior: A Bayesian network approach , Dawei Li, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa, Pan Liu , Transportation Research Part D, Vol.47 (頁:54-66) , 2016年
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Fast-charging station choice behavior among battery electric vehicle users , Xiao Hun Sun, , Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part D, Vol. 46 (頁:26-39) , 2016年
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"Incorporating observed and unobserved heterogeneity in route , Dawei Li, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa, Pan Liu , Transportation Research Part C, Vol.67 (頁:31-46) , 2016年
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Application of hyperpath strategy and driving experience to risk-averse navigation , Weiliang Zeng, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , IET Intelligent Transport Systems, Vol.10, No.5 (頁:338-346) , 2016年
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Prediction of vehicle CO2 emission and its application to eco-routing navigation , Weiliang Zeng, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part C, Vol.68 (頁:194-214) , 2016年
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Recursive bivariate response models of the ex-ante intentions to link perceived acceptability among charge and refund options for alternative road pricing schemes , Sugiarto, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Letters: The International Journal of Transportation Research (頁:on line first) , 2016年
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Explaining differences in acceptance determinants towards congestion charging policies in Indonesia and Japan , Sugiarto, Tomio Miwa, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa , Journal of Urban Planning and Development (頁:on line first) , 2016年
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A comparative study of automotive trip characteristics between older drivers and others among densely inhabited district and other areas , Yuanning Zhao, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Journal of Modern Transportation, Vol. 24(3) (頁:177-186) , 2016年
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Application of Lagrangian relaxation approach to α-reliable path finding in stochastic networks with correlated link travel times , Weiliang Zen, Tomio Miwa, Yukiko Wakita, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part C, Vol.56 (頁:309-334) , 2015年
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Impact of electric vehicles on travel and electricity demand in metropolitan area: a case study in Nagoya, , Ryo Kanamori, Takayuki Morikawa, Masaya Okumiya, Toshiyuki Yamamoto, T. Ito , Journal of Civil Engineering and Architecture, Vol. 9 (頁:341-349) , 2015年
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Comparison of activity type identification from mobile phone GPS data using various machine learning methods , Gong Lei, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Asian Transport Studies, Vol. 4(1) (頁:114-128) , 2015年
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Use of latent variables representing psychological motivation to explore citizens' intentions with respect to congestion charging reform in Jakarta , Sugiarto, Tomio Miwa, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa , Urban, Planning and Transport Research, Vol.3, No.1 (頁:46-67) , 2015年
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Analysis on characteristics of passenger car and motorcycle fleets and their driving conditions in developing country: a case study in Ho Chi Minh City, Vietnam , Tien Dung Chu, Tomio Miwa, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol.11 (頁:890-905) , 2015年
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Exploring trip fuel consumption by machine learning from GPS and CAN bus data , Weiliang Zeng, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, Vol.11 (頁:906-921) , 2015年
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A Study on Use and Location of Community Cycle Stations , Hitomi Sato, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Research in Transportation Economics, Vol.53 (頁:13-19) , 2015年
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Analysis of Vehicles' Daily Fuel Consumption Frontiers with Long-Term Controller Area Network Data , Dawei Li, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Research Record, No.2503 (頁:100-109) , 2015年
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Learning traveler's risk preference to travel time reliability using GPS probe data , Weiliang Zeng, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Journal of Highway and Transportation Research and Development, Vol.32(S1) (頁:50-58) , 2015年
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Analysis of parking lot choice behaviors by utilizing accounting data, , Yuki Tsuboi, Ryo Kanamori, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, No.11 (頁:523-536) , 2015年
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Allocation planning for probe taxi devices aimed at minimizing losses to travel time information users , Tomio Miwa, Yosuke Ishiguro, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Journal of Intelligent Transport Systems (頁:399-410) , 2015年
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Identification of activity stop locations in GPS trajectories by density-based clustering method combined with support vector machines , Gong Lei, Hitomi Sato, Toshiyuki Yamamoto, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Journal of Modern Transportation, Vol.23, No.3 (頁:202-213) , 2015年
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Inferring trip purpose from mobile phone GPS data with support vector machines , Inferring trip purpose from mobile phone GPS data with support vector machines , Journal of Highway and Transportation Research and Development, Vol. 32 S1 (頁:90-97) , 2015年
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Inferring trip purpose from mobile phone GPS data with support vector machines , Gong Lei, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Journal of Highway and Transportation Research and Development, Vol. 32 S1 (頁:90-97) , 2015年
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Charge timing choice behavior of battery electric vehicle users , Xiao Hun Sun, , Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part D, Vol.34 (頁:195-207) , 2015年
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Vehicle Purchasing Behaviors Comparison in two-stage Choice Perspective Before and After Eco-car Promotion Policy in Japan , Gang Xu, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa, Toshiyuki Yamamoto , Transportation Research Part D, Vol.34 (頁:195-207) , 2015年
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Stochastic frontier analysis of excess access to mid-trip battery electric vehicle fast charging , Xiao Hun Sun, , Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Transportation Research Part D, Vol.34 (頁:83-94) , 2015年
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Use of latent variables representing psychological motivation to explore citizens' intentions with respect to congestion charging reform in Jakarta , Sugiarto, Tomio Miwa, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa , Urban, Planning and Transport Research, Vol.3, No.1 (頁:46-67) , 2015年
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Understanding the Effects of Various Factors on the Public Response to Congestion Charge: A latent Class Modeling Approach , Sugiarto, Tomio Miwa, Hitomi Sato, Takayuki Morikawa , Journal of Transportation Technology, Vol.5, No.2 (頁:76-87) , 2015年
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一般道路網を含む混雑緩和のための高速道路料金に関する研究 , 三輪富生,浪崎隆裕,森川高行,山本 俊行 , 高速道路と自動車,Vol.58, No.12 (頁:17-25) , 2015年
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ジャカルタと名古屋におけるロードプライシングの受容性に関する比較分析 , 佐藤仁美,Sugiarto,三輪富生,森川高行 , 都市計画論文集,No.49, No.3 (頁:441-446) , 2014年
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運営管理データを用いたカーシェアリングの利用実態分析 , 河尻陽子,金森亮,山本俊行,森川高行 , 土木学会論文集D3・特集号, Vol.70, No.5 (頁:I_487-I_500) , 2014年
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An empirical analysis of the factors raising the interest in new shopping destinations , Toshiyuki Yamamoto, Chen Li, Takayuki Morikawa , Journal of Retailing and Consumer Services, Vol. 21 (頁:pp. 950-95) , 2014年
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Analysis of Car Usage Time Frontiers Incoporating Both Inter- and Intraindividual Variation with GPS Data , Dawei Li, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Research Record 2413 (頁:13-23) , 2014年
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Deriving personal trip data from GPS data: a literature review on the existing methodologies , Gong Lei, Takayuki Morikawa, Toshiyuki Yamamoto, Hitomi Sato , Procedia-Social and Behavioral Sciences, Vol. 138 (頁:557-565) , 2014年
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Household car and motorcycle ownership in Bangkok and Kuala Lumpur in comparison with Nagoya , Nobuhiro Sanko, Dilum Dissanayake, Shinya Kurauchi, Hiroaki Maesoba, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Transportmetrica A: Transport Science, Vol.10, Issue 3 (頁:187-213) , 2014年
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多様な高速道路料金施策の分析に向けた交通均衡配分モデルの構築 , 三輪富生,山本俊行,森川高行 , 高速道路と自動車,Vol.57, No.3 (頁:23-31) , 2014年
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Considering En-Route Choices in Utility-Based Route Choice Modelling , Dawei Li, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Networks and Spatial Economics, Vol.14 (頁:581-604) , 2014年
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A discrete-continuous model for analyzing the ownership and usage of electric vehicles using stated preference data , Jia Yan, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa, Toshiyuki Yamamoto , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies10号 (頁:499-514) , 2013年
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エコドライブ実施意識の差異を考慮したエコドライブ促進システムの効果分析 , 浪崎隆裕,三輪富生,森川高行,山本 俊行 , 土木学会論文集D3・特集号, Vol.69, No.5 (頁:461-470) , 2013年
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コミュニティサイクルシステムの利用実態とステーション配置に関する研究 , 佐藤仁美,酒井良輔,三輪富生,森川高行 , 土木学会論文集D3・特集号, Vol.69, No.5 (頁:563-570) , 2013年
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地域間競合を考慮した買い物頻度モデルの構築 - 大規模小売店舗の中心市街地への出店時の買い物行動変化の分析への適用 - , 山本俊行,森川高行 , 都市計画論文集,No.48, No.3 (頁:459-464) , 2013年
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路上乗り捨て型EVカーシェアリングが市民意識と交通行動に及ぼす影響分析~パリ市・autolib’を例として~ , 安藤章,山本俊行,森川高行 , 都市計画論文集,No.48, No.3 (頁:465-470) , 2013年
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Forecasting the demand of electric vehicles ownership and usage in the Chukyo region in Japan , Jia Yan, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa, Toshiyuki Yamamoto , Proceedings of the Fourth International Conference on Transportation Engineering (頁:CD-ROM) , 2013年
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Bilevel Generalized Least Square Estimation of Dynamic Origin-Destination Matrix for Urban Network with Probe Vehicle Data , Peng Cao, Tomio Miwa, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Transportation Research Record2333号 (頁:66-73) , 2013年
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Allocation planning for probe taxi devices based on information reliability , Tomio Miwa, Yosuke Ishiguro, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Tranportation Research Part C34号 (頁:55-69) , 2013年
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Dynamic Route Choice Behavior Analysis Considering En-route Learning and Choices , Dawei Li, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Research Record2383号 (頁:1-9) , 2013年
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Use of Private Probe Data in Route Choice Analysis to Explore Heterogeneity in Drivers' Familiarity with Origin-Destination Pairs , Dawei Li, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Transportation Research Record2338号 (頁:20-28) , 2013年
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Estimation of Dynamic Link Flows and Origin-Destination Matrices from Lower Polling Frequency Probe Vehicle Data , Peng Cao, Tomio Miwa, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies, No.10 (頁:762-775) , 2013年
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Mode choice models' ability to express intention to change travel behaviour considering non-compensatory rules and latent variables , Nobuhiro Sanko, Takayuki Morikawa, Yoshitaka Nagamatsu , IATSS Research , 36巻 2号 (頁:129-138) , 2013年
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Post-project evaluation of travel demand forecasts: Implications from the case of a Japanese railway , Nobuhiro Sanko, Takayuki Morikawa, Yoshitaka Nagamatsu , Transport Policy27号 (頁:209-218) , 2013年
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Modeling travelers' perception of travel time for dynamic route choice behavior analysis , Dawei Li, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Proceedings of the 19th ITS World Congress (頁:CD-ROM) , 2012年
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EU諸国のEVカーシェアリングの最新動向と市民の利用意向に関する分析 , 安藤章,山本俊行,森川高行 , 都市計画論文集47-3号 (頁:757-762) , 2012年
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Development of map matching algorithm for low frequency probe data , Tomio Miwa, Daisuke Kiuchi., Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Transportation Reseach , C巻 22号 (頁:132-145) , 2012年
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Inter-Regional and Inter-Temporal Analysis of Travel Behaviour for Asian Metropolitan Cities: Case Studies of Bangkok, Kuala Lumpur, Manila and Nagoya , Dilum Dissanayake, Shinya Kurauchi, Takayuki Morikawa, Satoko Ohashi , Transport Policy , 19巻 1号 (頁:36-46) , 2012年
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Evaluation of packaged policies with both measures of efficiency and equity using multi-class equilibrium model , Ryo Kanamori, Takayuki Morikawa , Proceedings of ICTTS 2012 (頁:査読中) , 2012年
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名古屋市における自転車走行空間の利用意向調査と整備効果の分析 , 三輪富生,山本俊行,森川高行 , 都市計画論文集46-3号 (頁:793-798) , 2011年
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地域メッシュデータに基づく都市形成過程を考慮した将来人口予測手法の提案 , 金森亮,森川高行 , 都市計画論文集 , 46巻 3号 (頁:841-846) , 2011年
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道路課金政策における課金収入再分配に関する研究 , 金森 亮,新井秀幸,森川高行,山本俊行 , 土木学会論文集D3 (頁:I_673-I_681) , 2011年
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電気自動車の保有者属性の違いが利用パターンと環境改善に及ぼす影響分析 , 金森 亮,森川高行,山本俊行 , 第10回ITSシンポジウム2011 Peer-Review Proceedings (頁:85-90) , 2011年
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世帯属性別にみた野菜の購買行動に関する研究-地産地消の野菜と有機野菜をめぐって- , 佐藤仁美,大野沙知子,剱持千歩,半谷まい,東珠実,千頭聡,森川高行,小田奈緒美 , 生活協同組合研究 , 424巻 (頁:46-53) , 2011年
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統合型交通シミュレータを用いた貨物車自動走行レーンに関する基礎的研究 , 三輪富生,孫迅,森川高行 , 高速道路と自動車 , 54巻 3号 (頁:33-41) , 2011年
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Applying a Structured Dispersion Parameter to Multi-Class Stochastic User Equilibrium Assignment Model , Tomio Miwa, Yoshiyuki Okada, Taka Morikawa , Transportation Research Record 2196 (頁:142-149) , 2010年
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LRT導入が中心市街地活性化に及ぼす影響分析 , 金森亮,森川高行,倉内慎也 , 都市計画論文集 , 45巻 3号 (頁:853-858) , 2010年
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討議過程の視覚化手法を用いた道路課金政策に対する市民の賛否態度特性の分析 , 安藤章,森川高行,三輪富生,山本俊行 , 都市計画論文集 , 45巻 3号 (頁:481-486) , 2010年
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A study of new method of optimal points of road pricing problem , Zhi Zuo, Ryo Kanamori, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Proceedings of the 12th International Summer Symposium (頁:259-262) , 2010年
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A study of optimal refund level estimation of parking deposit system , Zhi Zuo, Ryo Kanamori, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Proceedings of the 12th International Summer Symposium (頁:251-254) , 2010年
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マルチクラス統合均衡モデルを用いたパッケージ施策の導入評価 , 金森 亮,森川高行,三輪富生,左志 , 第30回交通工学研究発表会論文集 (頁:309-312) , 2010年
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低コストプローブカーデータを用いた道路交通流からの二酸化炭素排出状況の把握 , 三輪富生,尾形信一,山本俊行,森川高行 , 第30回交通工学研究発表会論文集 (頁:141-144) , 2010年
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Comparison of Cordon and Optimal Toll Points Road Pricing Using Genetic Algorithm , Zhi Zuo, Ryo Kanamori, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Proceedings of ICTTS 2010 (頁:535-544) , 2010年
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Optimization of mode share for low-carbon-oriented urban passenger transportation system , Xiaolian Pi, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Proceedings of ICTTS 2010 (頁:220-227) , 2010年
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A Study of Both Optimal Locations and Toll Levels Road Pricing Using Genetic Algorithm , Xun Sun, Tomio Miwa, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Proceedings of ICTTS 2010 (頁:959-968) , 2010年
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Temporal Transferability of Updated Alternative-Specific Constants in Disaggregate Mode Choice Models , Nobuhiro Sanko, Takayuki Morikawa , Transportation , 37巻 2号 (頁:203-219) , 2010年
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Investigating Household Vehicle Ownership, Mode Choice and Trip Sharing Decisions Using a Combined Revealed Preference/Stated Preference Nested Logit Model: Case Study in Bangkok Metropolitan Region , Dilum Dissanayake, Takayuki Morikawa , Journal of Transport Geography , 18巻 3号 (頁:402-410) , 2010年
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A Study of Acceptability of a Parking Deposit System as an Alternative Road Pricing Scheme , Akira Ando, Takayuki Morikawa, Tomio Miwa, Toshiyuki Yamamoto , IET Intelligent Transport Systems , 4巻 ISS1号 (頁:61-75) , 2010年
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Optimization of pricing policy for low-carbon-oriented multi-modal urban passenger transport system , Xiaolian Pi, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Selected Proceedings of 12th WCTR (頁:CD-ROM) , 2010年
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A Study of Both Optimal Locations and Toll Levels Road Pricing Using Genetic Algorithm , Zhi Zuo, Ryo Kanamori, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , Journal of the Eastern Asia Society for Transportation Studies , 8巻 (頁:145-156) , 2010年
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情報の信頼性と収集頻度を考慮したタクシープローブカーの確率論的最適割当計画 , 三輪富生,石黒洋介,山本俊行,森川高行 , 土木学会論文集D , 65巻 4号 (頁:465-479) , 2009年
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総合交通戦略の策定に向けた統合型交通需要予測モデルの開発 , 金森 亮,森川高行,山本俊行,三輪富生 , 土木学会論文集D , 65巻 4号 (頁:503-518) , 2009年
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Choice Models Using Matching Data , Nobuhiro Sanko, Takayuki Morikawa , The Expanding Sphere of Travel Behaviour Research, Selected Papers from the 11th International Conference on Travel Behaviour Research, R. Kitamura, T.Yoshii, and T. Yamamoto (eds), Emerald (頁:571-594) , 2009年
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Inter-Temporal Analysis of Household Car and Motorcycle Ownership Behaviors - The Case in the Nagoya Metropolitan Area of Japan, 1981-2001 - , Nobuhiro Sanko, Dilum Dissanayake, Shinya Kurauchi, Hiroaki Maesoba, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , IATTS Research , 33巻 2号 (頁:39-53) , 2009年
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*駐車デポジットシステム(PDS)の効率性と公平性に関する分析 , 金森亮,山本俊行,森川高行 , 都市計画論文集44-3号 (頁:115-120) , 2009年
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家族の共有時間に関する時点間および地点間比較-交通行動データを用いた分析- , 三輪富生,山本俊行,森川高行 , 都市計画論文集44-3号 (頁:745-750) , 2009年
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市民の討論過程からみた駐車デポジット制度(PDS)の賛否に関する分析 , 安藤章,森川高行,三輪富生,山本俊行 , 都市計画論文集44-3号 (頁:121-126) , 2009年
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A basic study of the effectiveness of a Parking Deposit System (PDS) , Tomio Miwa, Akira Ando., Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Proceedings of International Symposium on City Planning (頁:618-628) , 2009年
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Updating Dynamic Origin-Destination Matrices Using Observed Link Travel Speed by Probe Vehicles , Toshiyuki Yamamoto, Tomio Miwa, Tomonori Takeshita, Takayuki Morikawa , In W.H.K. Lam, S.C. Wong and H.K. Lo (eds.) Transportation and Traffic Theory 2009: Golden Jubilee (頁:723-738) , 2009年
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低コストプローブカーデータのオンラインマップマッチング手法の開発 , 三輪富生,木内大介,山本俊行,薄井智貴,森川高行 , 交通工学 , 44巻 3号 (頁:100-110) , 2009年
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Feasibility of Using Taxi Dispatch System as Probes for Collecting Traffic Information , Kai Liu, Toshiyuki Yamamoto, Taka Morikawa , International Journal of ITS Research , 13巻 1号 (頁:16-27) , 2009年
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*Evaluation of Road Pricing Policy with Semi-Dynamic Combined Stochastic User Equilibrium Model , Ryo Kanamori, Tomio Miwa, Takayuki Morikawa , International Journal of ITS Research , 6巻 2号 (頁:67-77) , 2008年
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道路課金政策に対する事業者の賛否意識構造と駐車デポジット制度(PDS)の有効性に関する研究 , 安藤章,森川高行,三輪富生,山本俊行 , 都市計画論文集,No.43-343-3号 (頁:859-8641062) , 2008年
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Webシステムを活用した広域モビリティ・マネジメント実施効果と行動変容の分析 , 薄井智貴,三輪富生,山本俊行,森川高行 , 土木計画学研究・論文集 , 25巻 (頁:1051-1062) , 2008年
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Study on the Cost-Effectiveness of a Probe Vehicle System at Lower Polling Frequencies , Kai Liu, Toshiyuki Yamamoto, Taka Morikawa , International Journal of ITS Research , 6巻 1号 (頁:29-36) , 2008年
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Study on the Cost-Effectiveness of a Probe Vehicle System at Lower Polling Frequencies Microscopic Simulation , Qiang Li, Tomio Miwa, Taka Morikawa , International Journal of ITS Research , 6巻 1号 (頁:21-27) , 2008年
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*Eco-Transport Cities Utilizing ITS , Takayuki Morikawa , Journal of International Association of Traffic and Safety Sciences , 32巻 1号 (頁:26-31) , 2008年
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駐車場所-駐車時間選択行動への離散-連続選択モデルの適用と駐車料金施策分析 , 三輪富生,山本俊行,森川高行 , 都市計画論文集43-1号 (頁:34-41) , 2008年
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ETCマイレージサービスの効果と新たな活用方法についての検討 , 佐藤仁美,三輪富生,森川高行 , 高速道路と自動車 , 51巻 2号 (頁:18-25) , 2008年
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ロードプライシングの受容意識構造を踏まえた駐車デポジットシステム(PDS)の有効性の検証 , 安藤章,森川高行,山本俊行,三輪富生 , 都市計画論文集42号 (頁:907-912) , 2007年
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自動車・公共交通利用の仮想評価における質問形式の分析 -1.5バウンド形式SPデータの有効性の検討- , 三古展弘,森川高行 , 国民経済雑誌 , 196巻 4号 (頁:65-72) , 2007年
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都市圏レベルの交通需要予測手法の違いによる予測値の差の検証 -確率的統合均衡モデルと非集計モデルの比較- , 金森亮,三輪富生,森川高行 , 都市計画論文集42号 (頁:565-570) , 2007年
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交通エコポイント制度のサービスレベルとその評価意識構造の分析 , 佐藤仁美,倉内慎也,森川高行 , 土木計画学研究・論文集 , 24巻 (頁:619-627) , 2007年
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時間帯別・確率的統合均衡モデルを用いた駐車デポジットシステムの導入評価 , 金森 亮,森川高行,山本俊行,三輪富生 , 土木計画学研究・論文集 , 24巻 (頁:915-925) , 2007年
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活動選択を考慮した時間帯別・統合均衡モデルの構築と適用 , 金森亮,三輪富生,森川高行 , 土木計画学研究・論文集 , 24巻 (頁:545-556) , 2007年
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動的経路案内システム「PRONAVI」の開発と性能評価実験 , 森川高行,山本俊行,三輪富生,王立暁 , 交通工学 , 42巻 3号 (頁:65-75) , 2007年
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情報探索アプローチと費用便益アプローチを統合した買い物場所選択肢集合の拡大過程に関する実証分析 , 李成,山本俊行,森川高行 , 土木学会論文集 , 63巻 1号 (頁:45-54) , 2007年
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自動車共同利用による車両数削減可能性に関する分析 , 山本俊行,木内大介,森川高行 , 土木学会論文集 , 63巻 1号 (頁:14-23) , 2007年
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An Analysis of the Cost Efficiency of Probe Vehicle Data at Different Transmission Frequencies , Kai Liu, Toshiyuki Yamamoto, Taka Morikawa , International Journal of ITS Research , 4巻 1号 (頁:21-28) , 2006年
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公共交通利用促進のためのポイント制度の評価に関する研究 -名古屋市における交通エコポイント社会実験から- , 佐藤仁美,倉内慎也,森川高行,山本俊行 , 都市計画論文集41-3号 (頁:25-30) , 2006年
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タクシー配車データのプローブデータとしての活用に関する基礎的分析 , 山本俊行,劉鍇,森川高行 , 土木計画学研究・論文集 , 23巻 (頁:863-870) , 2006年
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プローブカーデータとVICS データの融合による旅行時間推定に関する研究 , 王立暁,姜美蘭,山本俊行,森川高行 , 土木計画学研究・論文集 , 23巻 (頁:1011-1018) , 2006年
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交通行動および公共交通利用に対するポイント制度「交通エコポイント」への参加意向に影響を及ぼす意識要因の分析 , 倉内慎也,永瀬貴俊,森川高行,山本俊行,佐藤仁美 , 土木計画学研究・論文集 , 23巻 (頁:575-583) , 2006年
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プローブカーデータを用いた動的な経路選択行動に関する基礎的分析 , 三輪富生,森川高行,倉内慎也 , 土木計画学研究・論文集 , 22巻 (頁:477-486) , 2005年
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Analysis of the Users' Impressions to Railway Stations Focusing on the Effects of Adjunct Retail Facilities , Cheng Li, Toshiyuki Yamamoto, Takayuki Morikawa , Urban Transport XI, Urban Transport and the Environment in the 21st Century, WIT Press (頁:849-861) , 2005年
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Airport Choice Analysis of International Passengers Using Time Series Disaggregate Data , Tatsuo Takase, Takayuki Morikawa , Global Competition in Transportation Markets: Analysis and Policy Making, eds. A. Kanafani and K. Kuroda, Elsevier (頁:197-210) , 2005年
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A Study on Integrated Intercity Travel Demand Model , Enjian Yao, Takayuki Morikawa , Transportation Research A , 39A巻 (頁:367-381) , 2005年
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Driver's Route Choice Behavior and its Implications on Network Simulation and Traffic Assignment , Takayuki Morikawa, Shinya Kurauchi, Toshiyuki Yamamoto, Tomio Miwa, Kei Kobayashi , Simulation Approaches in Transportation Analysis: Recent Advances and Challenges, eds. R. Kitamura and M. Kuwahara, Springer (頁:341-369) , 2005年
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Theoretical analysis on the variation of value of travel time savings , Meilan Jiang, Takayuki Morikawa , Transportation Research A , 38A巻 (頁:551-571) , 2004年
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Route Identification and Travel Time Prediction Using Probe-Car Data , Tomio Miwa, Takaaki Sakai, Takayuki Morikawa , International Journal of ITS Research , 2巻 1号 (頁:21-28) , 2004年
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速度情報を用いた予測旅行時間の更新手法の検討 , 三輪富生,多和田雄介,山本俊行,森川高行 , 第3回ITSシンポジウム論文集 (頁:451-456) , 2004年
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非集計交通手段選択モデルにおける修正された選択肢固有定数項の時間移転性 , 三古展弘,森川高行 , 都市計画論文集39-3号 (頁:511-516) , 2004年
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ITSによるデータ収集技術を活用した自動車共同利用システムの利用者行動分析 , 山本俊行,山本直輝,森川高行,北村隆一 , 土木計画学研究・論文集 , 21巻 (頁:571-580) , 2004年
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プローブカーデータを利用した経路選択行動に関するモデル研究 , 三輪富生,森川高行 , 土木計画学研究・論文集 , 21巻 (頁:553-560) , 2004年
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プローブカーデータを用いたリンクコスト関数推定に関する研究 , 岡田良之,森川高行,三輪富生 , 土木計画学研究・論文集 , 21巻 (頁:1005-1010) , 2004年
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世帯単位で見た居住地・自動車保有・自動車旅行距離の関係の経時分析 , 三古展弘,森川高行 , 土木計画学研究・論文集 , 21巻 (頁:523-530) , 2004年
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品目による相違と場所選択に着目した買い物行動の分析 , 李成,山本俊行,倉内慎也,森川高行 , 土木計画学研究・論文集 , 21巻 (頁:561-570) , 2004年
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The Railway Station at Shopping Destination , Cheng Li, Takayuki Morikawa, Toshiyuki Yamamoto , Traffic and Transportation Studies (Proc. of ICTTS 2004) (頁:715-725) , 2004年
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新交通システム需要予測の事後評価-ピーチライナーを例として- , 森川高行,永松良崇,三古展弘 , 運輸政策研究 , 7巻 2号 (頁:20-29) , 2004年
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Measuring components of value of travel time savings , Meilan Jiang, Takayuki Morikawa , Proc. of the Transportation Research Board 83rd Annual Meeting, Washington DC , CD-ROM巻 , 2004年
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Empirical Examination on Variation of Value of Travel Time and Its Application to Benefit Analysis , Meilan Jiang, Takayuki Morikawa, Seiji Sobue , Traffic and Transportation Studies (Proc. Of ICTTS 2002), Ed. K.C.Wang, G. Xiao, L. Nie, & H. Yang, ASCE , 2巻 (頁:1456-1463) , 2002年
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Discrete Choice Models Incorporating Revealed Preferences and Psychometric Data , Taka Morikawa, Moshe Ben-Akiva, Daniel McFadden , Econometric Models in Marketing, Advances in Econometrics , 16巻 (頁:29-55) , 2002年
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合理的選択の拡張とモデリングへのインプリケーション , 森川高行,倉内慎也 , 土木学会論文集702号 (頁:15-29) , 2002年
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Modeling Vehicle Usage, Mode Choice and Trip Chaining for Multiple Household Members in Developing Countries , Dilum Dissanayake, Takayuki Morikawa , 土木学会論文集688号 (頁:125-133) , 2001年
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An Exploratory Analysis with Discrete Choice Model with Latent Classes Considering Heterogeneity of Decision Making Rules , Shinya Kurauchi, Takayuki Morikawa , Travel Behaviour Research - The Leading Edge (頁:409-423) , 2001年
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A Combined RP/SP Nested Logit Model to Investigate Household Decisions on Vehicle Usage, Mode Choice and Trip-Chaingin in Developing Countries , Dilum Dissanayake, Takayuki Morikawa , Jour. of EASTS , 4巻 2号 (頁:235-244) , 2001年
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Transport Policy Analysis for Developing Countries Using a Nested Logit Model of Vehicle Usage, Mode Choice and Trip Chain , Dilum Dissanayake, Takayuki Morikawa , Jour. of EASTS , 4巻 6号 (頁:161-173) , 2001年
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利用者均衡配分法の実務適用に向けた検討 , 岡田良之,森川高行 , 第21回交通工学研究発表会論文報告集 (頁:33-36) , 2001年
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統合型需要モデルを用いた空港整備に伴う利用者便益の計測法 , 高瀬達夫,森川高行,脇昌央 , 土木計画学研究・論文集18(1)号 (頁:149-153) , 2001年
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Travel Demand Models with the RP/SP Combining Technique for the Developing Countries , Dilum Dissanayake, Takayuki Morikawa , Proc. of the Int'l Conf. CODATU IX (頁:103-108) , 2000年
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マイクロシミュレーションアプローチによる都市交通計画のための交通需要予測システムの提案 , 飯田祐三,森川高行ら , 土木計画学研究・論文集17号 (頁:841-847) , 2000年
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モデルの移転可能性に焦点を当てた空港アクセス交通の非集計分析 , 高瀬達夫,森川高行,阿野貴史,長澤貴憲 , 土木計画学研究・論文集17号 (頁:855-862) , 2000年
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Extended Framework for Modeling Choice Behavior , Moshe Ben-Akiva, Daniel McFadden, Takayuki Morikawa et al. , Marketing Letters , 10巻 3号 (頁:187-203) , 1999年
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A Discrete Choice Model with Taste Heterogeneity Using SP, RP and Attribute Importance Ratings , Kuniaki Sasaki, Taka Morikawa, Shogo Kawakami , Proc. of 8th WCTR , 3巻 (頁:39-49) , 1999年
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プレトリップ情報提供下における短期的交通行動変更抵抗のモデル分析 , 倉内慎也,森川高行,岡田良之 , 土木計画学研究・論文集16号 (頁:763-768) , 1999年
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離散連続モデルによる年間観光日数・旅行形態の分析と観光行動の地域差に関する研究 , 森川高行,佐々木邦明,山本尚央 , 土木学会論文集618号 (頁:61-70) , 1999年
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Discrete Choice Models with Latent Variables Using Subjective Data , Takayuki Morikawa, Kuniaki Sasaki , Travel Behaviour Research: Updating the State of Play (頁:435-455) , 1998年
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Forecasting Paratransit Ridership Using Discrete Choice Models with Explicit Consideration of Availability , Julian Benjamin, Shinya Kurauchi, Takayuki Morikawa et al. , Transportation Research Record1618号 (頁:60-65) , 1998年
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Modeling Methods for Discrete Choice Analysis , Moshe Ben-Akiva, Daniel McFadden, Takayuki Morikawa et al. , Marketing Letters , 8巻 3号 (頁:273-286) , 1997年
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社会的相互作用を取り入れた個人選択モデル-自動車利用自粛行動への適用- , 森川高行,田中小百合,荻野成康 , 土木学会論文集569号 (頁:53-63) , 1997年
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パネルサンプルの初期磨耗を考慮した動的な買物目的地選択モデル , 佐々木邦明,森川高行,杉山幸司 , 土木計画学研究・論文集13号 (頁:595-601) , 1996年
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航空会社の便数設定と利用者の空港選択の均衡を考慮した国際航空需要分析 , 高瀬達夫,森川高行 , 土木計画学研究・論文集13号 (頁:769-776) , 1996年
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個人選択モデルの新展開と再構築 , 森川高行 , 土木計画学研究・論文集12号 (頁:15-27) , 1995年
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潜在セグメントを考慮した動的な休日買物目的地選択分析 , 佐々木邦明,森川高行,杉本直 , 土木計画学研究・論文集12号 (頁:397-404) , 1995年
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観光系道路網整備のための休日周遊行動モデル分析 , 森川高行,佐々木邦明,東力也 , 土木計画学研究・論文集12号 (頁:539-547) , 1995年
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Combining Revealed and Stated Preference Data , Moshe Ben-Akiva, Takayuki Morikawa et al. , Marketing Letters , 5巻 4号 (頁:335-350) , 1994年
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主観的要因を考慮した非集計離散型選択モデル , 森川高行,佐々木邦明 , 土木学会論文集470号 (頁:115-124) , 1993年
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交通行動分析の展開と課題 , 原田昇,森川高行,屋井鉄雄 , 土木学会論文集470号 (頁:97-104) , 1993年
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系列相関を持つRPデータとSPデータを同時に用いた離散型選択モデルの推定法 , 森川高行,山田菊子 , 土木学会論文集476号 (頁:11-18) , 1993年
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DIFFUSION MODELを用いた海外観光旅行者数の予測 , 森川高行,村山杏子 , 土木計画学研究・講演集15号 (頁:205-210) , 1992年
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定量的観光魅力度と選択肢集合の不確実性を考慮した観光目的地選択分析 , 森川高行,竹内博史,加古裕二郎 , 土木計画学研究・論文集9号 (頁:117-124) , 1991年
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潜在的要因を考慮した景観評価手法 , 飯田克弘,森川高行 , 土木計画学研究・講演集14(1)号 (頁:741-748) , 1991年
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Estimation of Mode Switching Models from Revealed Preferences and Stated Intentions , Moshe Ben-Akiva, Takayuki Morikawa , Transportation Research A , 24巻 6号 (頁:485-495) , 1990年
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Estimation of Travel Demand Models from Multiple Data Sources , Moshe Ben-Akiva, Takayuki Morikawa , Transportation and Traffic Theory (頁:461-476) , 1990年
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ステイティッド・プリファレンス・データの交通需要予測モデルへの適用に関する整理と展望 , 森川高行 , 土木学会論文集413号 (頁:9-18) , 1990年
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Data Fusion Methods and Their Applications to Origin - Destination Trip Tables , Moshe Ben-Akiva, Takayuki Morikawa , Proc. of 5th WCTR (頁:279-293) , 1989年